©  ProFizjo Medica Medycyna Manualna i Rehabilitacja Tomasz Borowski, 2010-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały umieszczone na stronach firmy ProFizjo Medica Medycyna Manualna i Rehabilitacja Tomasz Borowski są prawnie chronioną własnością intelektualną. Kopiowanie, wydruk lub inne formy rozpowszechniania bez podania źródła, będą traktowane jako działanie na szkodę firmy i ścigane wszelkimi, przewidzianymi prawem, środkami.  We speak English Nous parlons français Мы говoрим по-русски
Tomasz Borowski  PROFIZJOMEDICA SPECJALISTYCZNY  GABINET  MEDYCYNY  MANUALNEJ  I  REHABILITACJI Specjalistyczny Gabinet  Medycyny Manualnej i Rehabilitacji  mgr fizjoterapii Tomasz Borowski    al. Wojska Polskiego 26/26-27 83-200 Starogard Gdański     rejestracja: 692 883 991
Zajmujemy   się   profesjonalną   diagnostyką    funkcjonalną   terapią    zaburzeń   czynności   układu   ruchu.      Specjalizujemy   się   w   leczeniu   trudnych zespołów   bólowych   kręgosłupa ,   głowy   i stawów   obwodowych,   w tym również   dysfunkcji   stawów   skroniowo-żuchwowych .   Jako   jedyni   zajmujemy się profesjonalnym, bezoperacyjnym i bezbolesnym leczeniem koślawości halluksów  w oparciu o najnowsze metody leczenia funkcjonalnego.   Nasze   ponad    20-letnie   doświadczenie    w   skutecznej   terapii   najtrudniejszych   przypadków   klinicznych   sprawia,   że dokładnie   wiemy,   jak   Państwu pomóc!
Dysfukcje stawów skroniowo-żuchwowych (TMJ Therapy)   Zajmujemy    się    fizjoterapeutycznym    leczeniem    zaburzeń    ruchomości    i    bólów    w    obrębie stawów    skroniowo-żuchwowych    i    twarzy    takimi,    jak:    ograniczenia    ruchomości    stawów żuchwy,   niestabilności   i   hipermobilności   stawów   skroniowo-żuchwowych, terapia   i   profilaktyka dysfunkcjom    towarzyszącym    noszeniu    aparatów    korekcyjnych    (mini.    bóle    głowy,    barków i łopatki, bóle szyjnego odcinka kręgosłupa, zaburzenia przełykania i połykania).
Schorzenia ortopedyczne i stany pourazowe   Gabinet     ProFizjo     Medica     zajmuje     się     profesjonalną     rehabilitacją     w     schorzeniach ortopedycznych     i     stanach     pourazowych.     Dzięki     wdrożonym     unikatowym     algorytmom i   programom   terapeutycznym,   nasi   pacjenci   dochodzą   szybciej   do   sprawności   niż   ma   to miejsce   w   przypadku   konwencjonalnej,   najczęściej   stosowanej   rehabilitacji   w   warunkach przychodnianych. Nasza    praca    z    pacjentem    opiera    się    na    wykorzystaniu    metod    neurofizjologicznych, ortopedycznej terapii manualnej oraz terapii tkanek miękkich i punktów spustowych.   Niezależnie   od   stanu   i   rodzaju   schorzenia,   jedną   z   głównych   zasad,   jakich   się   trzymamy, jest bezbolesnoś ć naszych działaniach zarówno diagnostycznych, jak i terapeutycznych.   Specjalizujemy     się     w     leczeniu     skomplikowanych     dysfunkcji     i     stanów     pourazowych, wymagających szerszego spojrzenia klinicznego i biomechanicznego.
Ciąża bez bólu kręgosłupa   Ciesz się radością macierzyństwa bez uporczywego bólu kręgosłupa! Jako   jedni   z   nielicznych   w   Polsce   zajmujemy   się   nie   tylko   profilaktyką   bólów   kręgosłupa w   ciąży,   ale   przede   wszystkim   profesjonalną   terapią   bólów   kręgosłupa   i   miednicy   w   oparciu o    najnowocześniejsze,    naturalne,    funkcjonalne    metody    leczenia,    które    są    całkowicie bezbolesne i bezpieczne dla Ciebie i Twojego Dziecka.   Mamy   ponad   20   lat   doświadczenia   w   leczeniu   bólów   kręgosłupa   w   każdym   okresie   ciąży, w czasie połogu i w okresie karmienia.
Schorzenia neurologiczne   Zajmujemy   się   specjalistyczną   rehabilitacją   po   udarach   mózgowych,   porażeniach   nerwowo- -mięśniowych,      urazach      kręgosłupa,      urazach      i      schorzeniach      rdzenia      kręgowego oraz stanów po urazach czaszkowo-mózgowych.
Bóle i zawroty głowy   Przyczyn   bólów   i   zawrotów   głowy   jest   wiele.   Do najczęsciej   diagnozowalnych   należą   bóle pochodzenia   odkręgosłupowego   (zaburzenia   ruchomości   szyjnego   odcinka   kręgosłupa),   bóle spowodowane   nieprawidłowymi   stosunkami   połączeń   czaszkowych   czy   zaburzenia   ze   strony układu przedsionkowego (błędnik). Prowadzimy   skuteczną   terapię   w oparciu   o terapię   manualną,   terapię   czaszkowo-krzyżową (zwaną również metodą kranio-sakralną) i metody stabilizacji neuromięśniowej.
Bóle kręgosłupa   Od    ponad    20    lat    zajmujemy    się    leczeniem    najtrudniejszych    przypadków    bólów kręgosłupa.   Corocznie   zgłasza   się   do   naszego   gabinetu   około   200   nowych   pacjentów   w różnym                                                                                                            wieku, którzy przekonują się do skuteczności naszej terapii.   Specjalizujmy   się   w   skutecznym   leczeniu   m.in.:   rwy   kulszowej,   dyskopatii,   nerwobólów, zaburzeń   czucia,   zespołów      rzekomokorzeniowych,   zablokowań   czynnościowych,   bólów rzutowanych, dysfunkcji stawów krzyżowo-biodrowych i wielu innych problemów.   Stosujemy     najnowocześniejsze     i     bezbolesne     metody     terapii,     które     pozwalają na skuteczne leczenie zarówno ostrego, jak i przewlekłego bólu kręgosłupa.   Nie   ma   znaczenia,   czy   borykają      się   Państwo   z   bólem   kręgosłupa   od   kilku   godzin   czy   od kilku lat - my wiemy, jak Państwu pomóc!
Koślawość palucha (halluksy) i bóle stóp   Podologiczne   leczenie   funkcjonalne   (FPC)   koślawości   halluksów   jest   alternatywą   wobec leczenia   operacyjnego,   a   w   przypadkach   zaawansowanych   zmian   deformacyjnych,   gdzie leczenie    operacyjne    jest    niezbędne,    leczenie    funkcjonalne    stanowi    jego    konieczne i bezcenne uzupełnienie.   W   praktyce,   często   operuje   się   dopiero   zaawansowane   zmiany   deformacyjne   palucha, natomiast   pacjentom   z   początkowymi   i średnimi   stopniami   skrzywienia   halluksa   oferuje się   jedynie   czekanie   na   to,   gdy   zmiany   będą   większe   i   proponuje   im   się   przez   ten   czas zupełnie    nieskuteczną    pseudoprofilaktykę    w    postaci    stosowania    różnych    klinów, rozpórek, wkładek, aparatów korekcyjnych czy zabiegów fizykoterapeutycznych.   Terapia   FPC   znajduje   zastosowanie   zarówno   w   leczeniu   stanów   początkowych   i   średnich koślawości   halluksa   oraz   jako   terapia   uzupełniająca   i   wspomagająca   konwencjonalne leczenie                                                                                                    operacyjne. W    tym    ostatnim    przypadku,    terapia    funkcjonalna    wydatnie    zapobiega    nawrotom koślawości halluksów.
Koślawość palucha (halluksy) i bóle stóp   Podologiczne leczenie funkcjonalne (FPC) koślawości halluksów jest alternatywą wobec leczenia operacyjnego, a w przypadkach zaawansowanych zmian deformacyjnych, gdzie leczenie operacyjne jest niezbędne, leczenie funkcjonalne stanowi jego konieczne i bezcenne uzupełnienie.   W praktyce, często operuje się dopiero zaawansowane zmiany deformacyjne palucha, natomiast pacjentom z początkowymi i średnimi stopniami skrzywienia halluksa oferuje się jedynie czekanie na to, gdy zmiany będą większe i proponuje im się przez ten czas zupełnie nieskuteczną pseudoprofilaktykę w postaci stosowania różnych klinów, rozpórek, wkładek, aparatów korekcyjnych czy zabiegów fizykoterapeutycznych.   Terapia FPC znajduje zastosowanie zarówno w leczeniu stanów początkowych i średnich koślawości halluksa oraz jako terapia uzupełniająca i wspomagająca konwencjonalne leczenie operacyjne. W tym ostatnim przypadku, terapia funkcjonalna zapobiega nawrotom koślawości halluksów.
Bóle kręgosłupa   Od ponad 20 lat zajmujemy się leczeniem najtrudniejszych przypadków bólów kręgosłupa. Corocznie zgłasza się do naszego gabinetu około 200 nowych pacjentów w różnym wieku, którzy przekonują się do skuteczności naszej terapii.   Specjalizujmy się w skutecznym leczeniu m.in.: rwy kulszowej, dyskopatii, nerwobólów, zaburzeń czucia, zespołów  rzekomokorzeniowych, zablokowań czynnościowych, bólów rzutowanych, dysfunkcji stawów krzyżowo-biodrowych i wielu innych problemów.   Stosujemy najnowocześniejsze i bezbolesne metody terapii, które pozwalają na skuteczne leczenie zarówno ostrego, jak i przewlekłego bólu kręgosłupa.   Nie ma znaczenia, czy borykają  się Państwo z bólem kręgosłupa od kilku godzin czy od kilku lat - my wiemy, jak Państwu pomóc!
Bóle i zawroty głowy   Przyczyn bólów i zawrotów głowy jest wiele. Do najczęsciej diagnozowalnych należą bóle pochodzenia odkręgosłupowego (zaburzenia ruchomości szyjnego odcinka kręgosłupa), bóle spowodowane nieprawidłowymi stosunkami połączeń czaszkowych czy zaburzenia ze strony układu przedsionkowego (błędnik). Prowadzimy skuteczną terapię w oparciu o terapię manualną, terapię czaszkowo- krzyżową (zwaną również metodą kranio- sakralną) i metody stabilizacji neuromięśniowej.
Ciąża bez bólu kręgosłupa   Ciesz się radością macierzyństwa bez uporczywego bólu kręgosłupa! Jako jedni z nielicznych w Polsce zajmujemy się nie tylko profilaktyką bólów kręgosłupa w ciąży, ale przede wszystkim profesjonalną terapią bólów kręgosłupa i miednicy w oparciu o najnowocześniejsze, naturalne, funkcjonalne metody leczenia, które są całkowicie bezbolesne i bezpieczne dla Ciebie i Twojego Dziecka.   Mamy ponad 20 lat doświadczenia w leczeniu bólów kręgosłupa w każdym okresie ciąży, w czasie połogu i w okresie karmienia.
Dysfukcje stawów skroniowo- żuchwowych (TMJ Therapy)   Zajmujemy się fizjoterapeutycznym leczeniem zaburzeń ruchomości i bólów w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych i twarzy takimi, jak: ograniczenia ruchomości stawów żuchwy, niestabilności i hipermobilności stawów skroniowo- żuchwowych, terapia i profilaktyka dysfunkcjom towarzyszącym noszeniu aparatów korekcyjnych (mini. bóle głowy, barków i łopatki, bóle szyjnego odcinka kręgosłupa, zaburzenia przełykania i połykania).
Schorzenia ortopedyczne i stany pourazowe   Gabinet ProFizjo Medica zajmuje się profesjonalną rehabilitacją w schorzeniach ortopedycznych i stanach pourazowych. Dzięki wdrożonym unikatowym algorytmom i programom terapeutycznym, nasi pacjenci dochodzą szybciej do sprawności niż ma to miejsce w przypadku konwencjonalnej, najczęściej stosowanej rehabilitacji w warunkach przychodnianych.   Nasza praca z pacjentem opiera się na wykorzystaniu metod neurofizjologicznych, ortopedycznej terapii manualnej oraz terapii tkanek miękkich i punktów spustowych.   Niezależnie od stanu i rodzaju schorzenia, jedną z głównych zasad, jakich się trzymamy, jest bezbolesność naszych działaniach zarówno diagnostycznych, jak i terapeutycznych.   Specjalizujemy się w leczeniu skomplikowanych dysfunkcji i stanów pourazowych, wymagających szerszego spojrzenia klinicznego i biomechanicznego.
Schorzenia neurologiczne   Zajmujemy się specjalistyczną rehabilitacją po udarach mózgowych, porażeniach nerwowo--mięśniowych, urazach kręgosłupa, urazach i schorzeniach rdzenia kręgowego oraz stanów po urazach czaszkowo-mózgowych.
PROFIZJOMEDICA Tomasz Borowski Co leczymy